Обратите пажњу: Шта све може да доведе до тога да постанете заборавни?

0
138

Људски мозак разврстава, спрема и поново враћа по потреби мноштво информација које свакодневно упијамо. Због тога не чуди то што се повремено јављају „грешке“ због којих заборављамо неке од ствари са којима смо се сусрели.

Стање постаје забрињавајуће само када „епизоде заборава“ почну да се учестало понављају.

Постоји неколико разлога који могу да проузрокују да вам се памћење у последње вријеме погорша.

– Трајни стрес или забринутост могу да доведу до тога да се мозак осећа уморно, што отежава фокусирање и бригу о свакодневним пословима.

– Хронична депресија је повезана са когнитивним оштећењима, па због тога они који се боре са овим проблемом могу да имају и слабије памћење.

– Слаб квалитет сна може такође значајно да утиче на ваше памћење. Спавање помаже помлађивању ума и јача опрезност.

– Недовољан унос одређених супстанци, попут витамина Б1 или Б12, може такође да допринесе слабљењу памћења. Због тога се препорућује да се конзумира нутритивно богата храна јер она може да побољша здравље вашег мозга.

– Одређени лекови, попут на примјер антидепресива или лекова против анксиозности, када се конзумирају континуирано могу такође да погоршају проблеме с памћењем.

– Повриједа главе може бити још један разлог за чешће заборављање ствари, због чега је важно да такве повриједе настале у спорту или у некој несрећи буду правилно лијечене.

– Промијена нивоа хормона повезана са менопаузом може да доведе до промене расположења и проблема са спавањем, а понекад може да утиче и на памћење.

– Превелики унос алкохола успорава централни нервни систем и може да оставити последице на памћење током времена,преноси б92.