У Русији ће се у недјељу некадашњи ресторани америчке компаније „Мекдоналдс“ поново отворити под новим брендом и власништвом, више од три деценије након доласка веома популарног западног ланца брзе хране у ову земљу, преноси Ројтерс.

Поновно покретање пословања је предвиђено на Дан Русије, државни празник којим се прославља независност земље, на истој ударној локацији на Пушкиновом тргу у Москви гдје је Мекдоналдс први пут отворен у Русији у јануару 1990. године, наводи британска агенција.

Почетком 1990-их, док се Совјетски Савез распадао, Мекдоналдс је постао оличење одмрзавања хладноратовских тензија и био начин за милионе Руса да се сретну са америчком храном и културом, док је излазак бренда сада снажан симбол још једног разлаза Русије и Запада.

Компанија Мекдоналдс је обуставила рад свих 850 својих ресторана у Русији 14. марта, убрзо након почетка руске војне операције у Украјини, а 16. маја је мултинационални гигант, најавио повлачење из Русије.

Посредовањем руског Министарства индустрије и трговине, корпорација је продала своје пословање Александру Говору, једном од својих локалних власника лиценце.

Ресторани брзе хране, који ће заменити Мекдоналдс у Русији, одабрали су нови лого, а заштитни знак ће представљати главни симболи некадашњег гиганта брзе хране: два штапића жутог прженог кромпира и жуто-наранџаст хамбургер на зеленој позадини.

Поновно отварање ће у почетку обухватити 15 локација у Москви и околном региону, док име новог ланца остаје строго чувана тајна. Данашња промјена имена апликације „Мекдоналдс“ у „Мајбургер“ изазвала је извесне рекације на интернету, али је портпарол ланца саопштио је да је то само привремено рјешење.

Говор је саопштио да планира да прошири нови бренд на 1.000 локација широм земље и поново отвори све ресторане ланца у року од два мјесеца, а сви запослени ће задржати посао „под истим условима“ најмање дви године.