Ако се трудите да спавате седам сати сваке ноћи и желите да се не будите постоји неколико начина којима можете ово и да исконтролишете.

За почетак, не гледајте у телефон најмање сат времена прије спавања и избјегавајте конзумацију кофеина касно поподне и увече. Оно што је једна од кључних ствари је и то да би требало да вам спаваћа соба буде што тамнија.
Ваше окружење за спавање треба да буде тамно за оптималан одмор, према недавној студији објављеној у научном часопису PNAS.

Истраживачи спавања на Медицинском факултету Феинберг Универзитета Нортвестерн открили су да излагање чак и малој количини амбијенталног свјетла током ноћи може да буде штетно за кардиоваскуларне функције док спавате и повећају отпорност на инсулин сљедећег јутра, преноси Real Simple.
Прекомјерно излагање вечерњем свјетлу може негативно да утиче на метаболичке функције. Наш мозак користи присуство свјетлости као сигнал да је вријеме да будемо будни и на опрезу, а таму као сигнал да је вријеме да се искључимо и спавамо. Излагање свјетлости активира нервни систем и повећава број откуцаја срца, тако да смо спремни за дан. Ноћу, с друге стране, парасимпатички нервни систем, наш систем за одмор и варење, треба да преузме водећу улогу, промовишући опуштање, смањење откуцаја срца и одржавање здравог метаболизма.

„Ваше очи су директна веза са дијелом мозга који контролише циркадијални ритам. Ако постоји значајна количина свјетлосних сметњи у вријеме када ваше тијело покушава да заспи, то може да изазове лош сан или нездраво програмиране циклусе спавања, што може да доведе до значајног броја других медицинских проблема“, кажу аутори истраживања.

Шта можете да предузмете:

  • Трудите се да не заспите са укљученим телевизором
  • Искључите или уклоните све уређаје који стварају непотребно свјетло
  • Поставите завјесе за замрачивање
  • Носите маску за спавање