Доручак је најважнији оброк током дана, али није добра идеја да имате обилан оброк одмах након буђења

Вашим органима је потребно вријеме како би се пробудили и покренули. Нутриционисткиња Ловенет Батра из Њу Делхија саставила је списак намирница које ће поспјешити рад метаболизма и бити одлично „гориво“ за организам како бисте успјешно започели дан.

Ево намирница које би било добро да једете прије доручка или на празан стомак:

1. Бадеми
Ово коштуњаво воће богато је најважнијим витаминима и минералима, а и те како је корисно појести пет до 10 бадема након дужег периода без уношења хране. То ће нам пружити обиље хранљивих материја и током дана нећемо тако често имати осјећај глади.

Одлична идеја је да потопите бадеме у воду, јер на овај начин они имају још снажнију моћ – у опни овог воћа налази се танин, који побољшава апсорпцију хранљивих материја, а када се опна бадема добро натопи нутритијенти се лакше ослобађају.

2. Мед с топлом водом
Добро је познато да ова комбинација побољшава варење и благотворно дјелује на имуни систем, а када се унесе у празан стомак – одлично утиче на метаболизам.

За разлику од бројних напитака за мршављење који се препоручују, спој воде и меда, понекад уз додатак лимуна, има веома мало калорија, а обезбјеђује енергију и подстиче детоксикацију.

3. Суво грожђе
Суво грожђе садржи виску концентрацију калијума и гвожђа. Потопите грожђице у води преко ноћи, јер ћете тако повећати апсорпцију хранљивих материја.

Пошто су грожђице пуне природних шећера, подижу енергију ујутро и припремају вас за остатак дана.Такође, помажу у регулисању нивоа шећера у крви.

4. Лубеница
Идеално вријеме за уживање у лубеници је јутро, односно њу је идеално јести на празан стомак јер је веома богата електролитима, лагана је и има много различитих хранљивих материја.

5. Чиа сјеменке
Ове сићушне сјеменке садрже свих девет есенцијалних аминокиселина, а ту су есенцијалне масне киселине, магнезијум, гвожђе, витамини из групе Б витамина… Препоручује се да се чиа сјеме припреми ноћ раније, односно да се тада остави да одстоји у води или млијеку како би набубрило, а потом помијеша са свјежим воћем.