Одржана друга редовна сједница Скупштине Удружења „Благо Романије“ – Остварени приходи од 9.317 КМ у прошлој години

0
132
Фото: Инфо центар Соколац

Друга редовна сједница Скупштине Удружења произвођача млијека и млијечних производа „Благо Романије“ одржана је јуче у Парохијском дому у Сокоцу, на којој је усвојен Извјештај финансијског пословања за протеклу, као и План рада за текућу 2024. годину.

Према финансијским извјештајима остварени приходи у прошлој години били су 93.548 КМ, расходи 84.231 КМ, тако да је ово Удружење позитивно пословало и остварило приходе у износу од 9.317 КМ.

Фото: Инфо центар Соколац

Предсједник Удружења произвођача млијека и млијечних производа „Благо Романије“ Саша Каповић је након сједнице истакао да су све тачке једногласно усвојене и напоменуо да је донијета Одлука о висини чланарине за 2024. годину по музном грлу у висини од 15 КМ, што се односи и на јунице које су прешле 12 мјесеци старости.

  • До сада је познато да је Буџетом града Источно Сарајево као и прошле године обезбијеђено 70.000 КМ, међутим, трошкови самих млијечних картона су повећани, узорковање крви говеда и вакцинација, тако да ћемо видјети који ће то износ бити по чланаринама по броју чланова у Удружењу. Сваке године, чланарина која се плати је упис у регистар за наредну годину, онај који не уплати, није више члан – прецизирао је Каповић.

Он је подсјетио да је цијена млијека и млијечних производа током протекле године у продавницама скочила за 36,2 одсто, што је негдје око 82 пфенинга, док се млијеко од призвођача откупљује просјечно, јер је лимитирано у производњи.

  • Некоме се плати до 1.000 литара по 80 пфенига, преко 1.000 литара по 83 пфенинга, па од 3.000 литара испорученог млијека друга цијена итд., те је било захтјева да се та цијена изједначи, па ћемо то упутити ка мљекарама. Када је у питању општинска премија, она касни и имамо договор са начелником општине Соколац и директором Шумског газдинства „Романија“ да ће то у неко скорије вријеме ићи редовније. Сада очекујемо траншу за мјесец мај из прошле године – нагласио је он.
Фото: Инфо центар Соколац

Каповић је прокоментарисао питање о додјели концесије на земљиште у Гласиначком пољу.

  • „ТЦ Зона“ је закупила то земљиште на више година и тек када истекне тај период, доћи ће до раскида концесије када ће се расписати јавни оглас, међутим према нашим сазнањима „АС Холдинг“ и даље шаље захтјеве за пренос концесије. Такође и ми шаљемо захтјеве да изађе Концесиона комисија у Гласиначко поље како би извршили процјену да ли је та земља обрађивана и да ли привођена намјени онако како је записано у концесионом уговору. Нећемо одустати од тога да се прво задовоље потребе пољопривредних произвођача са подручја општине Соколац, да добију онолико земљишта колико им је потребно да би они опстали. Тек након тога, уколико се појави вишак земљишта да се даје , јер ми остварујемо реалну зараду, од које се пуни буџет општине, града, ентитета и државе. Доказано је да се на једну нашу зарађену марку, три марке додатно слије у различите буџете – појаснио је он.

Према његовим ријечима, у прошлој години је забиљежен пад у производњи млијека у односу на 2022. годину што је узроковао двд односно проблем са столицом код крава, затим разне штете од угинућа, јер поједина грла нису могла отићи на принудно клање, јер су прије тога добила адекватну терапију, у нади да ће се оздравити.

  • Регистровано је угинуће 21 грла крупне стоке и два телета, тако да је Удружење исплатило 1.000 КМ одраслим грлима, а 250 КМ по телету, што је износило 21.500 КМ. Сматрам да је то једна потпора произвођачима у датом моменту да могу бар да оставе женско теле, те да од њега произведу јуницу. Није то нека помоћ, није ни 30 одсто од вриједности тог грла, али толико смо могли од стране Удружења – навео је он и додао да се тако ради већ двије године, те се нада се да ће тако бити и у наредном периоду.
Фото: Инфо центар Соколац

На другој редовној сједници Скупштине Удружења произвођача млијека и млијечних производа „Благо Романије“, чланови су између осталог усвојили пријем нових чланова као и избор чланова Управног одбора.