ВУКОВИЋ: РОДИТЕЉИ И ШКОЛА ПОСТАЈУ СУПРОТСТАВЉЕНЕ СТРАНЕ

0
62

Искуства, нажалост, указују да нису ријетке ситуације да родитељи и школе нису партнери на путу остваривања најбољег интереса дјетета, него постају супротстављене стране, рекла је Срни замјеник омбудсмана за дјецу Републике Српске Јованка Вуковић.

Према њеним ријачима, пракса показује да се нпр. након вршњачког насиља у школи, изречених дисциплинских мјера или због незадовољства појединачном или закљученом оцјеном дате ученику, родитељи ангажују адвокате и улази се у судске спорове.

Да ли је то интерес дјеце, какве поруке им шаљемо, упитала је Вуковићева.

Она је истакла да се отвара много питања ширег спектра која захтијевају додатну пажњу и анализу релевантних институција како би имали одговор на изазов у стварању партнерског, квалитетног односа родитеља и школе, који ће уважавати улоге и компетенције оног другог, а са циљем стварања подстицајног амбијента за правилно одрастање дјеце.

Вуковићева је навела да је институција Омудсмана током школске 2024/2025. године у 18 основних и 14 средњих школа широм Републике Српске реализовала радионице „Другарство, емпатија и права“ у којима је учествовало око 750 ученика, а обављени су и разговори са управама и стручним службама школа.

Биће, каже, настављен и у овој години рад на промоцији, заштити и унапређењу права дјетета, као и на сензибилизацији јавности о потреби заједничког дјеловања субјеката заштите права, али у сарадњи са родитељима, која је досад изостајала.

Одрасли морају, савјетовала је она, да се свакодневно преиспитују да ли су довољно учинили у заштити права дјетета, као и да ли се нека рјешења могу унаприједити, да ли је могло или требало другачије реговати.

  • Циљ нам је да подстакнемо и учимо дјецу емпатији и другарству кроз призму права дјетета, да међусобно треба да се уважавају, да ненасилно комуницирају, те да су сва дјеца иста без обзира на пол, боју, расу, религију, националност или било који други статус, а ученици су током ових радионица сугерисали да Омбудсман за дјецу организује ове радионице и за наставнике и професоре `којима недостаје емпатије за ученике`, истакла је Вуковићева.

Вуковићева је напоменула да су лани у канцеларији ове институције у Бијељини евидентиране повреде права више од 100 дјеце у свим сегментима њиховог одрастања.

Она је додала да су најдоминантније биле повреде у области личних и права на заштиту од насиља, а чешће су биле повреде права дјечака – 64 одсто.

Према њеним ријечима, у спектру повреде личних права највећи број запримљених пријава у овој институцији се односи на право дјетета на одржавање личног контакта са родитељем са којим не живи.