Истраживања су показала да продаја божићних производа у Њемачкој иде спорије него прошле године, прије свега због раста цијена, па тако, према анализи апликације за поређење цијена „Smhaggle“, чоколадни Деда Мраз сада кошта и до 25 одсто више него прошле године, а код појединих брендова поскупљење је и веће.
Цијена Деда Мраза од 70 грама млијечне чоколаде познатог бренда износи 3,99 евра, док слични производи других произвођача коштају око 2,99 евра, пише „Шпигел“.
Скупљи су и други сезонски слаткиши – божићни колачићи поскупјели су за око 25 одсто, а медењаци и до 60 одсто.
Трговци објашњавају да су малопродајне цијене у њиховој надлежности, док је индустрија суочена са и даље високим цијенама какаа, које су двоструко до троструко више него прије три године.
Према подацима компаније „NIQ“, продаја божићних производа у Њемачкој до средине октобра пала је за око десет одсто у односу на прошлу годину, док је удио производа купљених на снижењу порастао са 46 на 66 одсто, преноси Танјуг.



